tyresötruppcup

söndagen den 30/11-08

Vi träffade alla söta tjejer i omklädningsrummet, jag och emma åkte dit  tidigare för att titta på klassen innan oss. Alla flickor var jätte taggade på att tävla och hade redan satt upp håret "slickat" och en hög toffs (hästsvans). Någras frisyrer behövde fixas till lite men allt kan ju inte vara perfekt?! Jag fick den äran att spreya alla 18 styckens hår, det tog ett tag eftersom alla tjatade att det är kallt! Jag kan inte andas! Mitt hår är helt stelt, det känns som plast eller något! HALLÅ? 'vill man vara fin får man lida pin'-
När allt var klart gick jag och emma upp till tävlingsgolvet för att fixa med smågrejer inför våran förträning, och när vi står där och pratar med "redskapsgubbarna" om vilken plint/satsbräda vi ska ha ropar dem i högtalarna- JärfällaGymnasterna lag minivit på matta. Det var bara jag och emma som stod på tävlingsgolvet redo för att förträna- hallå vart är alla taggade gymnaster det är deras förträning inte våran? Så det blev totalt kaaaooos... Tillslut efter att emma sprungit ner och hämtat dem var det dax. Vi han inte köra igenom alla varven så mycket som vi hade hoppats på menmen vi var väll nöjda med det.
Vi ska precis till att defilera, man går runt och visar upp sig i truppen, då en tjej från VendelsöGF spyr. uuussch, bläää.. ajaa, stackarn var väll för nervös eller något... Det var ett tag kvar innan vi skulle köra matta så jag och emma går och sätter oss på läktarn för att spana in konkurenserna då vi hamnar bredivd ett par tanter som enligt mig inte kan någonting om gymnastik. men det var så gryymt roligt dem satt typ och komenterade lagen som var inne på golvet. gud hon var jätte duktig, oj vilken spänning hon hade. Iaf tjejen som enligt dem var jätte duktig skulle inte ens platsa i min grupp och flickan som hade spänning var en enda kaptenkrok. hahhahaahhahha...
Nu var det dax för matta varven, första varvet var så sjukt klockrent att jag blev tårögd. Det var helt otroligt hur grymma jag tyckte dem var, jag tror jag tillochmed fick gåshud. och det var väll säkert bara därför andra varvet blev en total katastrof. vissa gjorde fel övning, andra klarade inte av att avsluta den andra övningen, suck allt som började så bra slutade i en katastrof. Efter mattan var det klart att några av dem skulle börja gråta, så jag blev den gråtande famnen. Jag tröstade tjej efter tjej och när den ena hade "gråtit klart" kom den andra stor bölande till mig.
När dem gråtit klart var det bara att ladda inför nästa moment- hopp! Det som vi varit bäst på dem senast tävlingarna, så nu var det bara att hoppas att dem inte skulle göra ännu flera misstag. Och det gjorde dem inte, wowww dem absolut ägde alla, så jävla grymma! men det tyckte inte domarna som gav oss föööööööör låga poäng. Medaljplatsen var därmed förbi. aja, jag är iaf oerhört stolt över dem. I mina ögan var dem värda guldet :)

Mina flickors hemsida; www.mg1.se

kommentera gärna

Kommentera inlägget här:

vad heter du sötnos?
Kom ihåg mig?

har du e-postadress? (bara jag som ser)

URL/har du en egen blogg?

skriv något från hjärtat, då blir jag glad.

Trackback
RSS 2.0